Päävalikko
Blogi

Miten erottua messuilla: 14 vinkkiä menestykseen

flashbay Kirjoittaja: Sarah Roberts
Messut ovat loistava paikka luoda johtolankoja ja saada yrityksesi esille ja puhumaan siitä, mutta se, miten erottua messuilla, voi olla vaikeaa, varsinkin kun kilpailijoita ja suuria nimiä on satoja!

Jos sinulta puuttuu hieman luovuutta tai jos seuraavasta tapahtumasta riippuu paljon, me autamme sinua erottumaan parhaalla mahdollisella tavalla. Vinkkimme eivät ainoastaan tee sinusta mieleenpainuvaa, vaan ne auttavat sinua myös luomaan enemmän liidiä ja edistämään liiketoimintaa.

Tässä ovat 14 parasta vinkkiämme menestykseen:

1) Tarjoa arvokkaita Giveaway-palkintoja.
2) Investoi laadukkaisiin mainostuotteisiin.
3) Käytä kirkasta tuotemerkkiä osastosi suunnittelussa.
4) Laita osastosi isännät pukeutumaan.
5) Varaa näkyvä paikka osastolle.
6) Suunnittele pari luovaa temppua.
7) Ota osallistujat mukaan sosiaaliseen mediaan.
8) Luo interaktiivisia markkinointinäyttöjä
9) Laajenna markkinointisi isäntien asuihin.
10) Älä aliarvioi tapahtumavideon voimaa.
11) Muista, että kaikki rakastavat välipalaa
12) Ota maskotti mukaan
13 Päivitä lahjatarjoukset kynistä tavarapaketteihin.
14) Herätä kiinnostusta nykyisten asiakkaiden avulla

Lue lisää, miten voit käyttää näitä vinkkejä muuttaaksesi osastosi lead-generoivaksi koneeksi.

1) Tarjoa arvokkaita messuosaston Giveaway-palkintoja

Seed Speaker Mambo Headphones Bee Mini Drone
Siemenpuhuja Mambo-kuulokkeet Bee Mini Drone

Arvokkaiden lahjapalkintojen, kuten räätälöityjen Duet Bluetooth -kuulokkeiden tai Bee mini drone -lennokin, tarjoaminen voi lisätä merkittävästi kiinnostusta osastollesi. Nämä nykyaikaiset esineet ovat huipputeknologiaa ja erittäin käytännöllisiä, mikä tekee niistä houkuttelevia kävijöille.

Yhdistämällä tuotemerkkisi näihin suosittuihin tuotteisiin parannat yrityksesi koettua arvoa ja arvostusta. Kun osallistujat vierailevat osastollasi saadakseen mahdollisuuden voittaa näitä palkintoja, lisäät kävijämäärää ja luot mahdollisuuksia merkityksellisiin keskusteluihin tuotteistasi ja palveluistasi.

Näiden lahjakorttien synnyttämä jännitys voi myös laajentaa tavoittavuuttasi, sillä osallistujat todennäköisesti jakavat kokemuksiaan sekä henkilökohtaisesti että sosiaalisessa mediassa, mikä lisää brändisi näkyvyyttä ja mainetta.

2) Investoi laadukkaisiin mainostuotteisiin

Solar Card Fuel Expand
Aurinkokortti Polttoaine Laajenna

Panostaminen laadukkaisiin mainostuotteisiin on ihanteellinen tapa erottua muista osastoista, koska nämä tuotteet toimivat konkreettisina muistutuksina brändistäsi.

Kun osallistujat saavat korkealaatuisia tuotteita, kuten tyylikkäät Nova Pure -vesipullot, he yhdistävät tuotteen koetun arvon ja hyödyllisyyden yritykseesi.

Toisin kuin tavalliset lahjatavarat, korkealaatuiset mainosmateriaalit jäävät todennäköisemmin vastaanottajien käyttöön, mikä lisää brändiviestisi elinikää.

Valitsemalla erottuvat ja hyödylliset mainostuotteet herätät osastovieraiden mielenkiinnon ja jätät pysyvän vaikutelman, joka ulottuu pitkälle messujen jälkeenkin.



3) Käytä kirkasta tuotemerkkiä osastosi suunnittelussa

Kirkkaan brändäyksen käyttäminen värien ja valaistuksen avulla osastosi suunnittelussa voi lisätä huomattavasti messuosastosi läsnäoloa. Eloisat värit herättävät luonnollisesti huomiota ja auttavat messuosastoasi erottumaan täpötäydessä messuhallissa.

Rohkea, brändin mukainen värimaailma luo visuaalisesti houkuttelevan tilan, joka houkuttelee osallistujia jo kaukaa. Strateginen valaistus vahvistaa näitä värejä, lisää syvyyttä ja korostaa osastosi keskeisiä alueita, kuten logoa tai tuoteselosteita, jotta ne herättävät huomiota.

Lisäksi LED-nauhojen tai digitaalisten näyttöjen kaltaiset elementit tuovat modernia ilmettä ja houkuttelevat potentiaalisia asiakkaita tai yhteistyökumppaneita tutustumaan tarjontaasi.

4) Pyydä messuosastosi isännät pukeutumaan hienosti.

Apparel



Pukeutumalla osastosi isännät hauskoihin ja teemakohtaisiin asuihin luodaan elävä ja mukaansatempaava ilmapiiri, joka houkuttelee uteliaita osallistujia osastollesi.

Puvut toimivat keskustelun herättäjinä ja tekevät brändistäsi mieleenpainuvan ja helposti lähestyttävän. Nämä asusteet heijastavat yrityksesi teemaa tai tuotteita ja vahvistavat viestisi ja brändi-identiteettiäsi.

Joitakin suosikkipukujamme ovat:
  • Barbie-puku kauneudenhoitoalalla
  • Pukeutuminen kuuluisiksi punaisen maton asuiksi muotialalla
  • Pukeutuminen kuuluisiksi tiedemiehiksi tiede- ja teknologiateollisuudessa
  • Tämä
leikkisä lähestymistapa ei ainoastaan luo sävyn positiiviselle vuorovaikutukselle, vaan myös kannustaa jakamaan niitä sosiaalisessa mediassa, mikä lisää eksponentiaalisesti osastosi näkyvyyttä ja vetovoimaa.

5) Varaa näkyvä paikka osastolle.

Huomattavan kojepaikan varmistaminen messuilla on ratkaisevan tärkeää näkyvyyden maksimoimiseksi ja osallistujien houkuttelemiseksi. Paljon kävijöitä houkuttelevat alueet, kuten sisäänkäyntien läheisyydessä, keskeisillä kulkuväylillä ja jopa keskeisten palveluiden, kuten vessojen, läheisyydessä sijaitsevat paikat, voivat luonnollisesti lisätä osastosi ohi kulkevien kävijöiden määrää.

Vaikka vessojen läheisyys ei ehkä tunnukaan hohdokkaalta, vilkas liikenne tarjoaa erinomaisen tilaisuuden tavoittaa suurempi yleisö. Lisääntynyt näkyvyys ei ainoastaan auta brändin tunnistamisessa, vaan tarjoaa myös enemmän mahdollisuuksia kasvokkain tapahtuvaan vuorovaikutukseen.

Messujärjestäjät tietävät, missä ovat suosituimmat kojepaikat, joten he veloittavat hieman enemmän näistä parhaista paikoista. Liikenteen ja näkyvyyden lisääntyessä lisäkustannukset voidaan kuitenkin helposti kattaa lisääntyneillä liidillä ja ilmoittautumisilla.

Flashbay Top Tip: Sponsorointi messuilla, joilla vierailet, on paras tapa lisätä näkyvyyttäsi ja lisätä tuottoja pitkällä aikavälillä. Sponsorina tuotemerkkisi nimi ja logo näkyvät mainostauluilla, messujen verkkosivustolla ja muissa markkinointimateriaaleissa, mikä lisää brändisi tunnettuutta huomattavasti. Saat luultavasti myös edullisemmat paikat osastollesi!

6) Suunnittele pari luovaa temppua.

promotional events



Luovan tempauksen toteuttaminen voi nostaa brändisi messujen kohun keskipisteeseen. Yllättämällä ja sitouttamalla yleisön odottamattomalla esityksellä tai näytöksellä voit kiinnittää huomiota ja herättää keskustelua ja tehdä osastostasi keskipisteen.

Eräitä hyviä messutemppuja voivat olla esimerkiksi:mieleenpainuvat aktiviteetit edistävät jakamista sosiaalisessa mediassa, mikä lisää entisestään brändisi näkyvyyttä ja mainetta.

Varmista, että löydät tasapainon luovan ja häiritsevän välillä! Jos aiheutat järjestäjille epämiellyttävän kohtauksen, he eivät halua sinua takaisin, ja se voi vahingoittaa mainettasi. Ajattele mieluummin pieniä flash mobeja kuin sissimarkkinointia!

7) Ota osallistujat mukaan sosiaaliseen mediaan.

Sosiaalinen media on tehokas väline, jolla saat osastosi erottumaan messuilla ja joka kuroo umpeen kuilun kasvokkain tapahtuvan vuorovaikutuksen ja verkkonäkyvyyden välillä.

Kannustamalla osallistujia osallistumaan brändiisi alustoilla, kuten Instagramissa, X:ssä tai TikTokissa, voit laajentaa tavoitettavuuttasi messupaikan ulkopuolelle.

Kilpailun järjestäminen sosiaalisen median tarinoissa on hyvä taktiikka. Voit esimerkiksi sijoittaa merkkitarroja ympäri tapahtumapaikkaa ja haastaa osallistujat etsimään ja valokuvaamaan ne ja merkitsemään yrityksesi postauksiinsa.

Tämä pelillinen lähestymistapa ei ainoastaan lisää sitoutumista, kun osallistujat etsivät tarroja, vaan myös lisää verkkoläsnäoloasi jaettujen postausten kautta. Tämä strategia varmistaa, että samalla kun osallistujat nauttivat vuorovaikutuksesta brändisi kanssa, he myös auttavat levittämään sanaa laajemmalle yleisölle.

Voit myös antaa kävijöiden skannattavaksi QR-koodin, joka vie heidät suoraan sosiaaliselle alustallesi!

8) Luo interaktiivisia markkinointinäyttöjä

Interactive Marketing Displays



Vuorovaikutteiset markkinointinäytöt ovat tehokkaita osallistujien vangitsemisessa ja sen varmistamisessa, että he viettävät osastollasi enemmän aikaa.

Sisällyttämällä käytännönläheisiä elementtejä, kuten kosketusnäyttöjä, lisätyn todellisuuden kokemuksia tai tuote-esittelyjä, luot mukaansatempaavan ympäristön, joka houkuttelee tutkimaan ja osallistumaan.

Nämä vuorovaikutteiset ominaisuudet herättävät kävijöiden kiinnostuksen ja kannustavat heitä viipymään ja oppimaan lisää brändistäsi ja tarjouksistasi. Mitä kauemmin osallistujat viipyvät osastollasi, sitä suurempi mahdollisuus on merkitykselliseen vuorovaikutukseen ja sitä paremmin voit välittää brändisi viestiä tehokkaasti.

9) Laajenna markkinointisi isäntäsi asuihin

Relax Dream Avenue
Rentoudu Unelma Avenue

Isäntäväen yhtenäinen asu viestii välittömästi ammattimaisuudesta ja yhtenäisyydestä, mikä herättää osallistujien kiinnostuksen osastoa kohtaan.

Tuotemerkillä varustetut hupparit tai t-paidat ovat tehokkaita yhtenäisen ilmeen saavuttamiseksi, sillä niissä näkyy näkyvästi yrityksesi logo ja ne vahvistavat samalla tuotemerkin tunnistettavuutta. Tämä yhtenäinen visuaalinen identiteetti voi houkutella enemmän kävijöitä, mikä lisää osastosi sitoutumista ja mieleenpainuvuutta.

Tarjoamme laajan valikoiman merkkihuppareita ja yksilöllisiä t-paitoja, joista voi tulla täydellinen messuasu osastosi isännille!

Kaksikerroksinen Relax-hupparimme on ihanteellinen tapa pitää messuosastosi isännät ammattimaisen näköisinä ja suojata heitä samalla läheisen oven tuulelta tai puhaltavalta ilmastointilaitteelta! Jos haluat jotain vähemmän rentoa, mutta joka pitää henkilökuntasi lämpimänä, klassinen Crew Neck Dream -verryttelypaitamme on ihanteellinen.

Jos messusi järjestetään lämpiminä kuukausina tai jos osastosi isännät ovat erityisen energisiä johtajien hankkimisessa, Avenue T-paitamme pitää heidät siistin näköisinä ja tuntuisina ja lisää brändin näkyvyyttä.

Kaikkia vaatteitamme on saatavana koossa XS:stä XXXL:ään, jotta ne sopivat kaikille!



10) Älä aliarvioi tapahtumavideon voimaa.

Jos kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, kuvittele tapahtumavideon vaikutus. Se voi kiteyttää messuosastosi energian, jännityksen ja olemuksen ja sitouttaa katsojat vielä pitkään tapahtuman päättymisen jälkeen.

Hyvin laadittu video ei ainoastaan esittele tuotteitasi ja palveluitasi, vaan se myös viestii tehokkaasti brändisi tarinasta ja arvoista ja jättää pysyvän vaikutelman, jota pelkillä sanoilla ei voi saavuttaa.

Videon toistaminen silmukassa koko tapahtuman ajan voi myös säästää isäntäväen ääniä!

11) Muista, että kaikki rakastavat välipalaa

Event Snacks



Merkillä varustetut ilmaislahjat, kuten kynät, laukut tai USB-tikut, ovat olennaisen tärkeitä, jotta saavutat enemmän ihmisiä ja jätät osallistujille konkreettisen muistutuksen brändistäsi. On kuitenkin tärkeää, ettei unohda, miten suuri vaikutus on sillä, että tarjoat osallistujien houkuttelemiseksi ilmaisia elintarvikkeita.

Välipalat, kuten merkkikarkit, popcorn tai jopa teepussit, tarjoavat välitöntä mielihyvää ja voivat vaivattomasti houkutella ihmisiä osastollesi. Herkulliset herkut houkuttelevat kävijöitä, mutta myös kannustavat heitä viipymään pidempään, jolloin tiimillesi jää enemmän aikaa kertoa myyntipuheistaan.

12) Ota maskotti mukaan, jos mahdollista.

Yrityksen maskotti voi tehokkaasti houkutella huomiota osastollesi messuilla. Maskotit yhdistävät viihteen ja edustuksen, ja ne toimivat vilkkaana keskipisteenä, joka vetää kävijöitä puoleesi. Ajattele vaikka Duolingon lintua - se on todella mieleenpainuva!

Niiden läsnäolo luo viihtyisän ilmapiirin ja rohkaisee kävijöitä vuorovaikutukseen tiimisi kanssa. Lisäksi maskotti toimii loistavana keskustelun herättäjänä, mikä tekee sitoutumisesta henkilökohtaisempaa.

Lisäksi maskotista tulee usein mieleenpainuva osa messukokemusta, mikä lisää brändin tunnettuutta ja jättää pysyvän vaikutelman.

13) Päivitä giveawayt kynistä tavarapaketteihin.

Expo M Merch Pack Corporate Merch Pack Essential Merch Pack
Expo M -tavarapaketti Corporate Merch Pack Essential Merch Pack

Kun päivität giveaway-tuotteesi perusbrändättyjen kynien sijaan korkealaatuisiin tavarapaketteihin, voit lisätä merkittävästi messuosallistujien sitoutumista brändiisi.

Nämä hyvin kootut tavarapaketit tarjoavat konkreettista arvoa ja lisäävät yrityksesi rekisteröitymisen tai ostamisen koettua hyötyä. Kun osallistujat saavat korkealaatuisia, räätälöitävissä olevia tavarapaketteja, se parantaa heidän kokemustaan ja korostaa brändisi ammattimaisuutta.

Expo-tarvikepakkausvalikoimamme on suunniteltu erityisesti messuja ja yritystapahtumia varten. Saatavilla on kolme kokovaihtoehtoa, ja niihin kuuluu klassisia kantokasseja, kaulanauhoja ja jopa vesipulloja, jotka auttavat potentiaalisia asiakkaita kantamaan tavaroitaan ja pysymään nesteytettynä.

Expo S -tavarapakkauksemme on ihanteellinen, kun niitä jaetaan suuremmalla volyymilla, jolloin ne tarjoavat arvoa suuremmalle määrälle potentiaalisia asiakkaita ja lisäävät brändin tunnettuutta huomattavasti.

Jos haluat suuremman lahjan palvelujesi tilaamisesta, Expo L -tavarapaketti sisältää kaiken, mitä uusi asiakkaasi tarvitsee messujen aikana, kuten kynän, muistikirjan, kaulanauhan ja vesipullon.

Jos haluat todella tehdä vaikutuksen uusiin rekisteröityjiin tai potentiaalisiin asiakkaisiin, Corporate-tavarapaketissamme on kaikki, mitä tarvitset yrityspäivän läpiviemiseksi, mukaan lukien eristetty matkamuki, langaton laturi ja paljon muuta!

Tarjoamalla jotakin eksklusiivista ja houkuttelevaa herätät kiinnostusta ja lisäät mahdollisuuksia houkutella ja pitää asiakkaiden huomio.

14) Luo kiinnostusta olemassa olevien asiakkaiden avulla

Mikään ei vedä väkeä puoleensa niin kuin väkijoukko. Siksi nykyisten asiakkaiden kutsuminen messuille osastollesi voi olla nerokas taktiikka erottua.

Kutsu kaikki messuille osallistuvat asiakkaasi käymään osastollasi samaan aikaan, jotta saat aikaan väkijoukon. Tämä herättää väistämättä potentiaalisten asiakkaiden mielenkiinnon ja lisää tapahtumasta saatavia johtolankoja.

Jos olet pitämässä esitelmää messuilla, miksi et ottaisi asiakkaitasi mukaan?

Se, että yksi menestyneimmistä asiakkaistasi tulee mukaan lavalle tapaustutkimuksena, voi olla erittäin tehokas tapa osoittaa potentiaalisille asiakkaille, että yrityksesi kanssa työskentely on arvokasta ilman, että sinun tarvitsee liikaa mainostaa itseäsi. Lisäksi asiakkaasi saa ilmaista näkyvyyttä!

Viimeiset ajatukset: Messuosastoideat, joiden avulla erotut edukseen.

Erinomaisen messuosaston luominen on ratkaisevan tärkeää tapahtuman onnistumisen kannalta. Se erottaa brändisi tungoksessa ja houkuttelee potentiaalisia asiakkaita. Kiehtova muotoilu kannustaa vuorovaikutukseen ja tekee osastostasi aktiivisen paikan.

Lisääntynyt sitoutuminen lisää brändin näkyvyyttä ja parantaa mahdollisuuksia tuottaa arvokkaita liiketoimintajohtoja, joten se on strategisesti välttämätön edellytys tapahtuman onnistumiselle.

Paranna messuosastosi sitoutumista Flashbayn laadukkailla mukautetuilla mainosmateriaaleilla!



Usein kysytyt kysymykset

Miten minun pitäisi näyttää markkinointituotteet herättääkseni huomiota?

Järjestä tuotteet silmien korkeudelle käyttämällä selkeitä, houkuttelevia näyttöjä huomion herättämiseksi. Käytä valaistusta ja opasteita tärkeimpien ominaisuuksien korostamiseksi. Hyödynnä digitaalisia näyttöjä dynaamisiin esityksiin ja tarjoa vuorovaikutteisia esittelyjä, jotta potentiaaliset asiakkaat saadaan sitoutettua ja informoitua tehokkaasti.

Millainen on hyvä messuosasto?

Hyvä messuosasto on visuaalisesti näyttävä ja houkutteleva, ja se viestii selkeästi brändisi viestin. Sen tulisi kannustaa vuorovaikutukseen, tarjota mieleenpainuvia kokemuksia ja esitellä tuotteita tai palveluja tehokkaasti, jotta osallistujat sitoutuisivat ja saisivat yhteydenottoja.

Miten messuista tehdään hauska kokemus?

Luo hauska messukokemus sisällyttämällä interaktiivisia elementtejä, kuten pelejä tai kilpailuja, tarjoamalla ainutlaatuisia lahjatavaroita, tarjoamalla kiinnostavia esittelyjä ja varmistamalla viihtyisä ilmapiiri ystävällisellä henkilökunnalla ja virvokkeilla, jotta osallistujat pysyvät viihdyttävinä ja sitoutuneina.

Miten messuilla pitäisi käyttäytyä?

Ole helposti lähestyttävä, ammattimainen ja mukaansatempaava. Tervehdi osallistujia lämpimästi ja kuuntele aktiivisesti heidän tarpeitaan. Osoita innostuneisuutta ja tuotetuntemusta, pidä katsekontakti yllä ja ota yhteyttä heti messujen jälkeen, jotta voit vahvistaa yhteyksiä ja muuttaa vuorovaikutuksen liiketoimintamahdollisuuksiksi.

Miten herätät huomiota messuilla?

Käytä näyttävää visuaalista ilmettä, vuorovaikutteista teknologiaa ja kiinnostavia esittelyjä vetääksesi väkijoukkoja puoleesi. Tarjoa houkuttelevia lahjatarjouksia ja luo kohua sosiaalisen median välityksellä. Tee osastostasi kutsuva ja varmista, että henkilökunta on ystävällistä ja asiantuntevaa, jotta kiinnostus herää ja säilyy.

Mitä sanot ihmisille messuilla?

Esittele itsesi ja yrityksesi, kerro lyhyesti tuotteistasi tai palveluistasi ja kysy avoimia kysymyksiä, jotta ymmärrät heidän tarpeensa. Räätälöi keskustelusi niin, että korostat, miten tarjouksesi voivat ratkaista heidän ongelmansa tai parantaa heidän nykyistä strategiaansa.
Ole ensimmäinen, joka jättää kommentin
*
* Eivät tule koskaan näkymään
(tarvittaessa)
Ilmoita minulle, kun muut käyttäjät vastaavat tähän viestiin.
Lähettäessäsi tämän lomakkeen, tietojasi käsitellään tietosuojakäytännön mukaisesti.