Blogi Kahdeksan markkinointistrategiaa pienyritysten auttamiseksi

Markkinointi ei ole pelkästään tarkoitettu suurille yritysbrändeille. Se on tärkeässä asemassa myös pienyritysten kasvun ja näkyvyyden lisäämiseksi. Tuotemerkkisi on enemmänkin kun vain logo - se edustaa yrityksen arvoja. Tässä julkaisussa autamme sinua tutustumaan kahdeksaan markkinointistartegiaan, jotka auttavat pienyritystäsi kasvamaan. 

1) Saavuta markkina-asemasi

On tärkeää ymmärtää, mitä brändisi edustaa. Kun sinulla on selkeä suunnitelma siitä, miten haluat tulla tunnetuksi markkinoilla, pienyrityksesi voi aloittaa rakentaamaan tunnustusta ja tietoisuutta tällä alueella. Tämä auttaa myös muokkaamaan tapaa, jolla markkinoit yritystäsi ja miten puhut asiakkaille. 

2) Määritä kohdemarkkinasi

Se saattaa kuulostaa yksinkertaiselta, mutta kaikki eivät ole ihanteellisia asiakkaitasi. On tärkeää ymmärtää, ketkä ovat kohdeasiakkaitasi. Kysymyksiä, jotka voivat auttaa:
  • Kuinka vanhoja he ovat?
  • Mitkä ovat heidän kiinnostuksensa?
  • Käyttäisitkövät he tuotteitani tai palveluitani?
Kun ymmärrät kenelle markkinoit, voit siten räätälöidä brändäys- ja markkinointiviestejäsi saadaksesi yhteyden sekä sitoutuaksesi niihin tiettyihin ihmisiin, jotka todennäköisesti ostavat sinulta. 

3) Luo brändäysohjeita

Luoden brändäysohjeet autat pienyritystäsi saavuttamaan samanlaisen uloasun kaikissa markkinointitoimissa. Tämä on tärkeää, jotta tuotemerkki voidaan tunnistaa sen johdonmukaisen suunnittelun, värien ja tyylin mukaan. 



4) Korosta ainutlaatuinen myyntivaltti

Kun markkinoilla on niin paljon kilpailua, mikä tekee pienyrityksestäsi erottuvan? On tärkeää korostaa, mikä tekee yritysestäsi ainutlaatuisen, jotta se erottuu kilpailusta. Tämä voi sisältää esimerkiksi seuraavia tekijöitä: -hinta, -tuotteen valinta, - rikas historia tai perinne. Jakamalla ainutlaatuisia ominaisuuksia, huomaat, että houkuttelet entistä enemmän uskollisia asiakkaita yritykseesi, joilla on samat arvot. 


5) Korosta asiakkaitasi

Nielsen Consumer Trust -indeksin viimeaikaiset tutkimukset osoittivat, että 92% kuluttajista luottavat orgaaniseen, käyttäjien luomaan sisältöön enemmän kuin he luottavat perinteiseen mainontaan. Korostamalla asiakkaiden arvosteluja verkkosivustollasi, sisaalisen median kanavissa ja offline-markkinointimateriaaleissa on hyvä tapa rakentaa luottamusta ja luoda hienoa sisältöä brändillesi. Tämä auttaa toimimaan yhteiskunnallisena todisteena, kannustaen muita löytämään enemmän tietoa tuotteistasi sekä palveluistasi. 

6) Jaa tuotemerkkisi tarina

Asiakkaiden on vaikea samaistua vain logoon. Tämän takia sinun kannattaa jakaa tarinasi. Se auttaa luomaan tunneperäisen reaktion asiakkaisiin. Tämä tunneperäinen reaktio on se, joka auttaa rakentamaan luottamusta, joka lopulta johtaa myyntiin. Kun jaat tarinaasi, korosta asiakkaitasi, työntekijöitäsi sekä yrityksen historiaa. 



7) Jaa tietosi blogin kautta

Blogin luominen auttaa pienyritystäsi tarjoamaan tärkeitä tietoja kohdeyleisölle. Tämä auttaa luomaan brändisi auktoriteettia markkinoilla. Mitä enemmän sisältöä luot, sitä enemmän asiakkaallesi tarjoamaa arvoa on. Vastineeksi asiakkaasi ovat valmiita antamaan sähköpostiosoitteen tai yhteystietonsa, jotka auttavat kiinnostuneiden henkilöidän kääntämisessä asiakkaiksi. 

8) Anna liikelahjoja

Liikelahjat auttavat pienyritystäsi lisäämään tuotemerkkisi tunnettavuutta. Ne ovat arvokkaita sekä uusille, että vanhoille asiakkaille kunhan tarjoat oikeanlaisia tuotteita. Oikeiden ja käytännöllisten tuotteiden valitseminen, kuten USB-muistikortit, kuulokkeet,puhelinkotelot tai Bluetooth® kaiuttimet ovat avainasemassa liikelahjojen suhteen. 





Jos haluat käyttää jotain tuotteistamme liikelahjanasi, täytä tarjouspyyntölomake ja henkilökohtainen Account Managerisi on pian sinuun yhteydessä!

flashbay Kirjoittaja: Sarah Chambers
Ole ensimmäinen, joka jättää kommentin
*
* Eivät tule koskaan näkymään
(tarvittaessa)
Ilmoita minulle, kun muut käyttäjät vastaavat tähän viestiin.
Lähettäessäsi tämän lomakkeen, tietojasi käsitellään tietosuojakäytännön mukaisesti.