Twister

Blogi Noudata näitä messumarkkinointiohjeita saadaksesi lisää asiakkaita

Trade show tips

Vaikka uudet markkinointikanavat, kuten sosiaalinen media, blogit ja YouTube saavat kaiken mediahuomion, niin messut pitävät asemansa tärkeänä markkinointikanavana monelle yritykselle ja yhdistykselle.

Messut antavat sinulle oivan mahdollisuuden tavata uusiin asiakkaita ja yhteistyökumppaneita kasvotusten, saada medianäkyvyyttä ja kasvattaa brändisi tunnettavuutta.

Mutta ilman huolellista suunnittelua ja käytännön toteutusta saatat heittää hukkaan suuren osan markkinointirahastasi saamatta tuloksia, joita haluat.

Saadaksesi parhaan mahdollisen hyödyn irti messuista, hyvin toteutettu suunnitelma, josta ilmenevät markkinointiaktiviteettisi ennen messuja, niiden aikana sekä niiden päätyttyä, on avain menestykseesi.

Tässä muutamia vinkkejä kuinka edustat messuilla menestyksekkäästi:

#1: Valitse messut huolella

Messuille osallistuminen on kallista. Joten tee taustatutkimusta ja valitse messut viisaasti! Hanki lista näytteilleasettajista messujärjestäjältä. Varmista, että kohdeasiakaskuntasi on hyvin edustettuna.

Jos messut ovat halvat ja tavoittaa kohdeyleisösi, niin sinun kannattaa ehdottomasti harkita näiden messujen valintaa.

Kun olet löytänyt messut, jotka täyttävät vaatimuksesi, informoi nykyisiä ja potentialalisia asiakkaitasi vierailemaan messuosastollasi puhelinsoitolla, postikortilla, sähköpostilla, yrityksesi blogissa tai sosiaalisesen median sivustollasi (Facebook, Twitter, Linkedln jne).

Kutsukirje tulisi lähettää 2.4 viikoa ennen tapahtumaa. Voit myös edistää asiakkaittesi vierailuinnostusta messuosastolle mainitsemalla ilmaiset messulahjasi

#2: Oikean henkilökunnan valinta ja koulutus

Henkilökuntasi edustaa brändiäsi ja yritystäsi. Heidän käytös ja ammattimaisuutensa messuilla ovat avain asemassa houkuttelemassa asiakkaita messuosastollesi, luoden positiivisen kuvan potentiaalisille asiakkaille. Niinpä henkilökunnan valinta ja koulutus ovat avainasemassa sinun menestykseesi:

  • Valitse ihmisiä, joilla on ystävällinen persoona ja joista löytyy myös hiukan aggressiivisuutta. Varmista myös, että he tietävät paljon tuotteista ja palvelusta ja voivat antaa älykkäitä vastauksia vierailijoiden kysymyksiin.
  • henkilökunta tulisi kouluttaa siihen, mitä ja kuinka myyntiviestit tulisi sanoa, ja kuinka kysymällä oikeita kysymyksiä luodaan parhaat mahdollisuudet asiakkuuksille. Vierailijat, jotka eivät täytä potentiaalisten asiakkaiden tunnusmerkkejä, tulisi nopeasti, mutta ystävällisesti sivuttaa.

    Mahdollisille potentiaalisille asiakkaille tulisi esitellä tuotteet ja vastata heidän kysymyksiinsä koskien tuotteita, palvelua tai yritystäsi.

    Lopuksi, sen lisäksi, että henkilökuntasi ottaa ylös vierailijoidesi yhteystiedot, heidän tulisi myös kysyä kysymykset, joilla selviää, kuinka potentiaalinen asiakas on. Tämä tieto on ensisijaisen tärkeä jälkeen pain tehtävissä kontakteissa .

#3 Valitse merkityksekkäät ja käytännölliset mainoslahjat

Tämä on erittäin tärkeä askel, jonka monet yritykset ylenkatsovat. Useimmat yritykset tekevät virheen jakaessaan ”halpoja” mainoslahjoja, joka voi valitettavasti tahrata brändisi imagon.

Älä aliarvioi mainoslahjan tehokkuutta. Oikea mainoslahja esittelee brändisi potentiaalisille asiakkaillesi auttaen antamaan näkyvyyttä ja tunnettavuutta brändillesi.

Mainoslahjasi tulisi aina täyttää seuraavat kriteerit:

  • Niiden tulee olla korkealaatuisia ja käytännöllisiä –tasokas ja käytännöllinen mainoslahja on ilo saajalle ja tekee hyvää brändisi imagolle.
  • Niillä täytyy olla pitkä käyttöikä – jos saajat voivat käyttää tuotetta useita vuosia, brändisi saa jatkuvaa näkyvyyttä ilman sinulle syntyviä kustannuksia!
  • Niissä täytyy suuri ja näkyvä mainostila, jotta voit printata niihin logosi, markkinointiviestisi ja yhteystietosi.

Mainoslahjojen joukosta, branded usb flash drives löytyy vain muutama, jotka täyttävät kriteeriat. Siksi USB-muistitikut ovat tulleet suosituimmaksi mainostuotteeksi viime vuosina.

Erilaisia kustomoituja muistitikku malleja
Different models of customized usb flash drives

Edut, kun käytät USB-muistitikkuja mainostuotteena:

  • Tänä digitaalisena aikana USB –muistitikut ovat hyvin käytännöllisiä ja suosittuja valokuvien, videoiden, musiikin ja muun digitaalisen sisällön säilytykseen, kopiointiin ja siirtoon. Niillä on myös pitkä käyttöikä, antaen brändillesi jatkuvaa näkyvyyttä pitkälle tulevaisuuteen
  • USB-muistituotteita löytyy monissa eri malleissa ja eri muistikapasiteeteilla, joten löydät varmasti sopivan juuri sinun tarkoituksiisi. Suosittuihin malleihin lukeutuvat mm. luottokorttimalli, puinen/bamboo-malli (jos haluat mainostaa ympäristöystävällisellä tavalla), avainmalli, kaulanauhamalli, kynämalli jne.
  • .USB-muistitikuissa on näkyvä mainosalue, johon voit printata tai kaiverruttaa logosi, mainoslauseesi ja yhteystietosi.

Yksi lisähyöty, joka on ominainen juuri USB-muistituotteille on se, että voit ladata sille markkinointimateriaalisi, tuotekuvastosi, videosi tai kaikki, mitä voit ajatella saadaksesi markkinointiviestisi perille.

Lisäksi, kun ostat suurissa erissä, niin usb flash drives ne tulevat erittäin halvaksi!

#4: Laadi suunnitelma, kuinka pidät yhteyttä vierailijoihisi jatkossa

Vaikka olisit tehnyt kuinka hyvää työtä messuilla, niin työsi ei ole vielä saatettu loppuun! Ponnistelusi valuvat hukkaan, ellei sinulla ole suunnitelmaa, kuinka pidät yhteyttä potentiaalisiin asiakkaisiisi jatkossa.

Ensimmäiseksi, sinulla täytyy olla systeemi, jolla arvioit asiakkaidesi potentiaalisuuden. Potentiaaliset asiakkaasi tulisi sitten antaa myyntitiimillesi, jotta he voivat olla heihin yhteydessä.

Älä odota liian kauan ennen yhteydenottoa. Myyntihenkilökuntasi tulisi lähettää sähköpostia ja soittaa potentiaalisille asiakkaillesi heti messujen jälkeen (viikon kuluessa), kun yrityksesi on vielä tuoreena heidän mielissään. Saatat myös haluta lähettää heille käsinkirjoitetut viestit kiitoksena siitä, että he vierailivat messuosastollasi. Liitä mukaan katalogisi, esitteesi tai muuta soveltuvaa mainosmateriaalia.

Aktiivisuus yhteydenpidossa potentiaalisiin asiakkaisiisi erottaa sinut positiivisesti kilpailijoistasi antaen sinulle paremmat mahdollisuudet käännyttää potentialliset asiakkaat elinikäisiksi asiakkaiksi.

#5: Suorita messujen jälkikatsaus henkilökuntasi kanssa

Lopuksi, sinun tulisi suorittaa messujen jälkikatsaus henkilökuntasi kanssa, jossa jaetaan ja kirjataan ylös kokemukset ja mitä niistä opitte. Näitä muistiinpanoja tulisi käyttää parantaaksenne tulostanne seuraavilla messuilla.

Toivottavasti ylläolevat vinkit auttavat sinua menestymään messukampanjassasi ja saavuttamaan tulokset, joita sinä haluat. Lykkyä tykö!


flashbay Kirjoittaja: Peter Nguyen
2 Kommentteja | Jätä omasi 
Wil Porter, Ansaphone Service, Inc. | 27 Jun, 2011
On Point # 3 - meaningful give aways
I just returned from a national industry conferece where a trade show give away at a booth was 6 oz bottles of hot sauce.
I can't pack that in my carry on because it's over 3ozs and liquid - also i am not about to pack that in my checked luggage in the event it explodes al over everything ... 
A USB would have been much better and more appreciated

Happy trade showing ...
Matt , APG Tradeshow Displays | 03 Nov, 2011
Great post! Very useful information. I'm going to link to this article on our blog for you.

Matt Baron
APG Tradeshow Displays
*
* Eivät tule koskaan näkymään
(tarvittaessa)
Ilmoita minulle, kun muut käyttäjät vastaavat tähän viestiin.
Lähettäessäsi tämän lomakkeen, tietojasi käsitellään tietosuojakäytännön mukaisesti.