Blogi Markkinointi-ideoita Valokuvaajille - Kuinka saat lisää asiakkaita ja välittömästi tehostettua liiketoimintaasi

photography marketing

Oletko hyvä valokuvaaja, mutta sinun on vaikea saada asiakkaita ja laajentaa toimintaasi?

Aivan kuten minkä tahansa muun yrityksen, tulisi sinun markkinoida itseäsi paremmin halutessasi laajentaa liiketoimintaasi ja lisätessäsi asiakkaiden määrää.

Onneksi sinun ei kuitenkaan tarvitse käyttää älyttömästi rahaa mainostamiseen tai promo-työhön laajentaaksesi valokuvausbisnestäsi.

Käyttämällä monia edullisia, mutta tehokkaita Internet-markkinointi sekä perinteisen markkinoinnin menetelmiä, voit houkutella laumoittain uusia asiakkaita ja viedä valokuvausbisneksesi seuraavalle tasolle.

Löydät alta listan vinkkejä, jotka voivat auttaa viemään valokuvaus-liiketoimintasi uudelle tasolle. Sinun ei välttämättä tarvitse kokeilla niitä kaikkia heti, vaan valitse ne joilla voit päästä alkuun. Kun olet päässyt hyvään vauhtiin, voit laajentaa luovuuttasi ja kokeilla muita menetelmiä.

Muista vain pitää kunkin keinon tehokkuutta yllä. Ja ennen kaikkea, pidä niitä yllä sinulle hauskalla tavalla!

Edulliset mutta tehokkat Internet-markkinointi menetelmät jotka tehostavat valokuvaus-liiketoimintaasi
Internet tarjoaa tarjoaa sinulle runsaasti työkaluja ja menetelmiä tuoda yrityksesi tietoisuutta julki ja houkutella uusia asiakkaita. Vaikka keinoja on lukuisia, listaan tässä vain suosituimmat ja tehokkaimmat keinot.

  • Hanki ammattilainen suunnittelemaan yrityksesi sivustot – Omat web-sivustot ovat ehdottoman tärkeät. Pystyt verkkosivujesi avulla tekemään itsestäsi brändin, esittelemään oman portfoliosi, kertomaan tarinasi, ja auttamaan ihmisiä löytämään sinut. Seuraa näitä ohjeita luodaksesi rahaa luovat web-sivustosi:
    1. Palkkaa Ammattisuunnittelija suunnittelemaan ja kokoamaan sinulle ammattimaisen näköiset, hakukone ystävälliset, puoleensavetävät sivustot – Tämä kannattaa!
    2. Hakukoneoptimointi sivustosi - Jos et tiedä miten se hoituu, pyydä ammattilaista tekemään se puolestasi. Jos optimointi tehdään oikein, auttaa se ihmisiä löytämään sivustosi, kun he etsiä palvelua omalla alueellasi.
    3. Kirjoita mukaansatempaava "Yrityksestä"-sivu - "Yrityksestä"-sivu on oivallinen tilaisuus yhteyden löytämiseen yleisösi kanssa, jakaessasi oman tarinasi sekä lisätietoja taidoistasi / taustastasi. Tämä on erittäin tärkeää!
  • Luo omat Facebook-sivusi - Facebookilla on suuri käyttäjäkunta. Vaikutta siltä, että kaikki ystäväsi, naapurisi sekä pastorisi ovat Facebookissa nykyään. On siten järkevää osoittaa myös oma läsnäolosi Facebookissa! Aloita luomalla Facebook-sivu. Lataa sen jälkeen sivullesi joitain parhaita kuviasi. Voit luoda omat kansiot esim. seuraavasti: "hääkuvat", "muotokuvat" sekä "maisema kuvat" jne. Seuraavaksi, pyydä kaikkia asiakkaitasi, ystäviäsi ja perheenjäseniäsi "tykkäämään" sivustasi. Pyydä sen jälkeen heitä pyytämään myös heidän ystäviään "tykkäämään" sivustasi. Kun olet kasvattanut faniesi määrää jonkin verran, voit aloittaa kanssakäymisen ja liiketoimintasi mainostamisen heille monin eri tavoin. Sinun pitäisi ehdottomasti ladata sivuillesi viimeaikaisia valokuviasi joita olet ottanut. Voit aika ajoin tarjota seuraajillesi jonkinlaisia erikois-tarjouksia tai kampanjoita. Voit lisäksi käyttää hyödyksesi Facebook-mainoksia kohdistaaksesi mainontasi paikallisiin ihmisiin.
  • Luo yrityksesi profiili Google Places ja Yelp medioihin - Paikalliset ihmiset etsivät paikallisia yrityksiä ja palveluita Yelp ja Google Places –medioista. On ehdottoman tärkeää olla kirjoilla näissä kahdessa mediassa. Pidä huolta, että sinulla on täydellinen profiili yrityksellesi ja pyydä asiakkaitasi kirjoittamaan arvioita sinulle.

Älä unohda näitä perinteisiä, mutta tehokkaita markkinointikeinoja
Alla olevat perinteiset markkinointimenetelmät ovat ajattomia kustannustehokkuutensa ja toimivuutensa takia. Joten, tuumasta toimeen!

  • Tarjoudu vapaaehtoisesti omalla ajallasi ottamaan kuvia voittoa tavoittelemattomille tai hyväntekeväisyysjärjestöille – Vapaaehtoistyöllä tuet hyvää tarkoitusta ja saat samalla ilmaiseksi näkyvyyttä. Ole valmis keskustelemaan tuntemattomien kanssa ja ota mukaasi runsaasti käyntikortteja joita voit jakaa ihmisille.
  • Anna alennuskortteja asiakkaillesi joita he voivat jakaa heidän ystävilleen ja perheenjäsenilleen. On myös hyvä olla jonkinlainen ”ystävän suositteleminen” kannustuspalkkiona asiakkaillesi.
  • Kannattaa myös liittyä yhteistyökumppaneiksi muiden paikallisten yritysten kanssa jotta voit edistää yrityksesi näkyvyyttä entistä paremmin. Voitte auttaa toisianne promo-työssä esim. jakamalla toisienne kuponkeja ja käyntikortteja omille asiakkaillenne ja toisin päin.
  • Lähetä ja jätä käyntikorttejasi julkisille paikoille, kuten ravintoloihin, kirjastoihin, kirjakauppoihin, paikallisiin kuntosaleihin jne.
  • Ota kuvia satunnaisista, sinua kiinnostavista ihmisistä ja tarjoa heille heistä ottamasi kuvat sähköpostitse ilmaiseksi. Tämän jälkeen voit pyytää heitä käymään sivustoillasi tai Facebook-sivullasi heidän nähdäkseen enemmän esimerkkejä työstäsi.

Toimita kuvat asiakkaillesi omalla brändilläsi varustetulla USB-muistitikulla
CD-ja DVD-levyt ovat olleet tärkeimmät valokuvaajien käyttämät tallennusvälineet heidän toimittaessaan kuvia asiakkailleen. CD- ja DVD-levyt ovat kustannustehokkaita ja toimivat pääosin hyvin.

Jos CD-tai DVD saavat naarmuja, ne eivät kuitenkaan ole enää toimivia. Lisäksi niillä on hidas latausnopeus.

Parempi vaihtoehto olisi käyttää USB-muistitikkuja. Ne ovat nykyään paljon edullisempia, kestävämpiä, niissä on uskomaton tallennuskapasiteetti, ne kestävät pitkään, ja ovat hyvin pieniä kooltaan.

Lisäksi voit brändätä ne logollasi ja sivustojesi osoitteella. Kaikki nämä vakuuttavat edut huomioon otettaessa, kustomoidut USB-muistitikut ovat erinomainen tapa ilahduttaa asiakastasi toimittaessasi heille ottamiasi valokuvia. Saat kaiken lisäksi joka kerta brändiäsi hienosti esille asiakkaidesi jakaessa valokuviasi ystäviensä kanssa brändätyltä muistitikultasi.

Valokuvaus-liiketoimintasi mainostaminen USB-muistikortilla
Promoting photography with USB card flash drive

Eri USB-muistitikkumalleja
Different models of customized USB flash drives

Voit halutessasi jakaa hyviä Valokuvaus-liiketoimintaan liittyviä markkinointi-ideoitasi
Oletko menestynyt käyttämällä joitain muita markkinointistrategioita kasvattaessasi Valokuvaus-liiketoimintaasi? Jaathan ne kommentoimalla alle!


flashbay Kirjoittaja: Peter Nguyen
1 Kommentteja | Jätä omasi 
Josiah Gallo, www.LazerDesigns.com | 28 Jun, 2011
Great call, photographers can really upsell the USB drive feature. A lot easier to use than a CD, and it can be reused. I know I'd prefer to get photos on a USB than a CD
*
* Eivät tule koskaan näkymään
(tarvittaessa)
Ilmoita minulle, kun muut käyttäjät vastaavat tähän viestiin.
Lähettäessäsi tämän lomakkeen, tietojasi käsitellään tietosuojakäytännön mukaisesti.