Blogi 5 metodia, joilla voit toteuttaa potentiaalisten asiakkaiden hankintaa ja kääntämistä asiakkaiksesi

Oletko B2B markkinoija, jolla on vaikeuksia löytää tasokkaita, potentiaalisia asiakkaita? Alta löydät 5 metodia, joilla voit toteuttaa potentiaalisten asiakkaiden hankintaa ja kääntämistä asiakkaiksesi:

(1) Tuota korkeatasoista materiaalia josta on hyötyä

Käytännöllisen ja hyödyllisen sisällön jakaminen on yksi parhaimmista tavoista kääntää potentiaalisia asiakkaita asiakkaiksesi. Sinun tulisi tehdä tausta työtä ja selvittää, mitä ongelmia tai kysymyksiä kohdeyleisölläsi on ja mitä he haluavat oppia.

Voit sitten tuottaa tarvitsemasi materiaalin näistä kysymyksistä ja ongelmista, joita kohdeyleisölläsi on ja näin tarjota apuasi ja näkemyksiäsi näihin asioihin. On tärkeää, ettette ylimainosta tuotteitanne tai yritystänne. Sen sijaan sisällön tulee olla sivistävä ja informatiivinen. 

Sisältö voi olla seuraavassa muodossa:

  • Blogi postaukset
  • E-kirjat
  • Käytännön esimerkit
  • Videot
  • Diaesitykset

(2) Hanki potentiaalisia asiakkaita hakukonemainonnalla

Hakukoneiden, kuten Googlen suosiosta johtuen yhä useammat ihmiset luottavat hakukoneisiin etsiessään tietoa ja informaatiota tuotteista ja palveluista.

Niinpä onkin äärettömän tärkeää, että yrityksesti on löydettävissä hakukoneen, kuten Googlen avulla. Itse asiassa Google hakupalvelussa mainostaminen antaakin sinulle nopeimman mahdollisuuden hankkia potentiaalisia asiakkaita.

On kaksi tapaa saada näkyvyyttä Googlen hakuverkostossa -Organic ja Pay per Click Ads. Organic -mainostaminen on ilmaista, kun taas Pay per Click Ads perustuu maksuun per klikkaus. Alapuolella vasemman puoleiset hakutulokset (sinisessä taulukossa) ovat ilmaisen (Organic) listauksen tuloksia. Listaukset oikealla ylhäällä (Punaisissa taulukoissa) ovat maksu per mainoksen klikkaus -listauksia.

Taulukko 1. Google hakutulokset
image of Google Search Listings

Jos hakukonemarkkinointi on sinulle uutta, sinun kannattaa palkata ekspertti neuvomaan sinua.

(3) Messut ovat hyvä tapa tavata kohdeyleisöä  Shows are Great for Connecting with Target Audience

Messuilla oleminen on erittäin hyvä tapa saada näkyvyyttä kohdeyleisösi keskuudessa.

Useimmat messuilla kävijät ovat potentiaalisia asiakkaita ja ovat etsimässä messuilta parempia ratkaisuja yrityksensä tehokkuuden parantamiseksi tai yleisten ongelmien ratkaisemiseksi. 

Messut ovat kuitenkin kalliit. Saadaksesi eniten hyötyä messusijoituksestasi, seuraa näitä messumarkkinointi vinkkejä:

  • Valitse huolella - Tee kartoitusta, jotta voit olla varma, että paikalla on potentiaalisia asiakkaita.
  • Palkkaa hyvät työntekijät ja kouluta heidät huolella – Henkilökuntasi tulee olla hyvin varustautuneita ja koulutettuja kohtaamaan potentiaalisia asiakkaita ja keräämään heiltä arvokasta tietoa myynnille jälkiseurantaa varten.
  • Jaa käytännöllisiä mainoslahjoja – Mainoslahjat ovat tehokas markkinointivälinen, joilla saat brändillesi näkyvyyttä ja esittelet yritystäsi potentiaalisislle asiakkaille. Varmista, että valitset mainoslahjoja, jotka ovat käytännöllisiä ja joista kohdeyleisösi pitää. Yhdet suosituimmista lahjoista messuilla ovat  USB-muistit logolla or ja muistikortit logolla. Ne ovat käytännöllisiä ja kohdeyleisösi tulee käyttämään niitä pitkän aikaa. Lisäksi voit ladata niille materiaalia, kuten tuoteluettelosi, videoita, PDF -tiedostoja ja mitä tahansa sisältöä, jonka avulla haluat mainostaa tuotteitasi tai palveluitasi ja esitellä potentiaalisille asiakkaillesi tuotteitasi ja palveluitasi.
    Kuva 2. Käännä potentiaalisia asiakkaita asiakkaiksesi mainos USB -muistitikuilla
    Käännä potentiaalisia asiakkaita asiakkaiksesi mainos USB -muistitikuilla

    Kuva 3. Tee vaikutus asiakkaisiisi USB muistikortilla
    Tee vaikutus asiakkaisiisi USB muistikortilla

(4) Luo verkostkoja potentiaalisiin asiakkaisiisi sosiaalisen median ja foorumien avulla

Yhä useammat ihmiset käyttävät internettiä ja voit löytää potentiaalisia asiakkaita useista sosiaalisista verkostoista, blogeista ja foorumeilta.

  • Twitter – Ihmiset käyttävät Twitteriä keskustellakseen kaikenlaisista aihesta. Esimerkiksi, potentiaaliset asiakkaasi saattavat olla etsimässä apua pulmaansa. He saattavat myös keskustella asioista liittyen tuotteisiisi tai palveluihisi. Hyvä tapa löytää potentiaalisia asiakkaita twitteristä on käyttää hakusanaa, joka liittyy tuotteisiisi, palveluihisi, teollisuudenalaasi ja ongelmiin, joita he mahdollisesti yrittävät ratkaista. Ideana on saada potentiaaliset asiakkaasi tarjoamaan neuvojasi ja suosituksiasi ja näin verkostoitumaan. 
  • LinkedIn – LinkedIn on loistava paikka verkostoitua ja hankkia suosittelijoita.Jos yrität tavoittaa potentiaalisia asiakkaita tietystä yrityksestä tai tietyltä teollisuudenalalta, voit luottaa, että ihmiset sinun verkostostasi suosittelevat sinua. Voit myös seurata ryhmiä, jotka liittyvät alaasi ja ottavat osaa keskusteluun  Ideana on jälleen tarjota ideoitasi, ajatuksiasi ja vastauksiasi. Ajan kuluessa ihmiset luottavat sinuun ja kysyvät neuvojasi, kun he tarvitsevat apua.
  • Foorumit & Blogit – Netissä saattaa olla useita foorumeja ja blogeja, joissa aktiiviset jäsenet keskustelevat aiheista, jotka liittyvät tuotteisiisi, palveluihisi tai alaasi. Löydät nämä foorumit ja blogit etsimällä Googlesta tai blogien hakukoneista, kuten technorati ja  engage.

(5) Hanki tietoisuutta ja julkisuutta PR:llä

Tietoisuuden hankkiminen tuotteillesi, palveluillesi tai yrityksellesi on äärimmäisen tärkeää potentiaalisten asiakkaiden kääntämisessä asiakkaiksi. Hyödyntämällä oikeat PR kanavat voit nopeasti rakentaa tunnettavuutta yrityksellesi. Tässä muutama eri tapa hyödyntää PR:ää: 

  • Tee sähköinen lehdistötiedote PRweb.com:in tai PRNewswire.com:in kautta.
  • Etsi bloggaajia jotka kattavat alasi ja tarjoudu vieraaksesi heidän blogiinsa tai anna heille haastattelu.  
  • Etsi alasi lehtien toimittajia ja päätoimittajia ja kerro heille tarinasi.

Ole hyvä ja jaa vinkkisi, kuinka kääntää potentiaalisia asiakkaita asiakkaiksi

Oletko ollut menestyksekäs asiakashankinnassa jollain muulla tavoin? Ole hyvä ja jaa kokemuksesi kommentoimalla alapuolelle!


flashbay Kirjoittaja: Peter Nguyen
1 Kommentteja | Jätä omasi 
Pharmd50 , nisesite | 01 May, 2014
Very nice site!
*
* Eivät tule koskaan näkymään
(tarvittaessa)
Ilmoita minulle, kun muut käyttäjät vastaavat tähän viestiin.
Lähettäessäsi tämän lomakkeen, tietojasi käsitellään tietosuojakäytännön mukaisesti.